Kampanie Programmatic i pozycjonowanie, czyli jak rozwinąć swój biznes w sieci
Budowanie widoczności marki w sieci to dość czasochłonne i wymagające zadanie. Mimo wysiłku, jaki należy włożyć w pozycjonowanie sklepów internetowych, technika ta staje się coraz powszechniejszym narzędziem marketingowym. Stale rosnąca popularność organicznych sposobów promowania firmy online nie przyćmiewa jednak reklam, takich jak kampanie Programmatic. Aby jednak użytkownik, który odwiedził witrynę za pośrednictwem płatnej oferty, dokonał rzeczywistych zakupów, witryna powinna być odpowiednio zoptymalizowana. Pod lupę weźmiemy dziś więc techniki pozycjonerskie mające korzystny wpływ na konwersję. Czytaj dalej!
Pozycjonowanie sklepów – na czym polega?
Aby pozyskać nowych klientów i wzbudzić zaufanie użytkowników, trzeba odpowiednio wypromować markę w sieci. Na tym właśnie polega pozycjonowanie sklepów internetowych. W skład tej strategii wchodzi wiele zaawansowanych technik optymalizacyjnych, których celem jest osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania.
Jak pozycjonować sklepy internetowe?
Celem każdego przedsiębiorcy jest maksymalizacja zysków i budowanie popularności marki. Pozycjonowanie sklepu to najlepszy sposób na zdobywanie klientów online, o ile wykorzystane zostaną odpowiednie metody marketingowe. Oto kilka najskuteczniejszych technik promowania witryn e-commerce w Google:
- optymalizacja treści – interesujące opisy produktów i usług to podstawa każdej strategii marketingowej online. Dostosowanie przekazu do preferencji grupy docelowych odbiorców znacznie zwiększa szansę na lepsze pozycjonowanie witryny w Google;
- słowa kluczowe – wykorzystanie odpowiednich fraz daje możliwość zaprezentowania oferty konsumentom rzeczywiście zainteresowanym zakupem danego produktu czy usługi. Jest to szczególnie ważne w płatnych ofertach, takich jak kampanie Programmatic, gdyż zwrot z inwestycji jest wówczas o wiele wyższy;
- marketing w social mediach – media społecznościowe każdego dnia odwiedzane są przez setki tysięcy użytkowników, wśród których z pewnością znajdują się osoby realnie zainteresowane daną marką. Warto więc wykorzystać ten fakt i stworzyć skuteczną kampanię marketingową na najpopularniejszych portalach, takich jak Facebook czy Instagram.
Czy warto skorzystać z pomocy specjalistów?
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek mająca na celu sprawienie, że kampanie Programmatic okażą się rzeczywiście skuteczne, to bardzo złożony proces. Aby więc zaoszczędzić cenny czas i osiągnąć lepsze wyniki, warto skorzystać z pomocy profesjonalnych marketerów. Dzięki nim uzyskanie widoczności w sieci i zwiększenie sprzedaży okazać się bowiem może o wiele łatwiejszym zadaniem.