Jak zaradzić na problemy z ABS?
Właściciele starszych samochodów marki Audi czasem mają problemy z systemem ABS. Przypomnijmy, że chodzi tu o system zapobiegający blokowaniu się kół w czasie hamowania, pozwalający zachować sterowność auta nawet wtedy, gdy musimy zahamować z pełną siłą, wciskając pedał do oporu. Gdy system nie działa, na desce rozdzielczej pali się specjalna żółta lub czerwona kontrolka, a koła mogą zablokować się podczas hamowania.
Jak działa system ABS?
W większości samochodów, które są na rynku, ABS działa w bardzo podobny sposób. Nie inaczej jest, jeśli chodzi o układ hamulcowy Audi. Pomiędzy pompą hamulcową, a zaciskami i cylinderkami hamulcowymi, znajduje się jeszcze specjalna pompa od układu ABS. Do tego mamy cały komputer od tego systemu, który zbiera dane z czujników przy kołach i gdy wykryje, że któreś zostało zablokowane, wysyła sygnał do pompy, by ta upuściła ciśnienie z tego konkretnego elementu układu, który za to koło odpowiada. Następnie silnik elektryczny ponownie przywraca takie ciśnienie, jakie było i cykl się powtarza, aż do zatrzymania auta.
Co może się zepsuć?
ABS psuje się zazwyczaj z powodu uszkodzenia czujników przy kołach, lub wyszczerbienia koła koronowego, które odpowiada za podawanie impulsów dla czujnika. Może też uszkodzić się sam sterownik ABS-u, bądź pompa – tam najczęściej dochodzi do spalenia się silnika elektrycznego. Układ hamulcowy Audi jest tak zaprojektowany, że będzie działał bez udziału ABS, jednak wtedy znacznie spada bezpieczeństwo. Jeśli coś zawiodło i świeci się kontrolka, jeździmy ostrożnie i jak najszybciej sprawdźmy jaki błąd zapisał się w komputerze. Naprowadzi nas to na uszkodzoną część, którą należy wymienić, na przykład jeden z czujników prędkości obrotowej kół. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/